Kumppanit kannustajina – Olympiajoukkueen urheilijoille kannustusviestejä joukkueen sponsoreilta

Suomen Olympiajoukkueen yhteistyökumppanit Luhta, Veikkaus ja StaffPoint ovat osallistaneet omaa henkilöstöään olympiajoukkueen tukemiseen keräämällä postikortteihin kannustusviestejä urheilijoille. Kortteja kertyi lähes 200 ja ne luovutetaan kisoihin valmistautuville urheilijoille ennen kisamatkaa. Kortteja osoitettiin nimellä 18 eri urheilijalle. 

StaffPointin keräämät tsemppiviestit kohdistuivat erityisesti urheilijoille, jotka ovat mukana StaffPontin Omien polkujen tekijät -kampanjassa. Kampanjan urheilijakasvoina ovat parauimari Jenna Rajahalme ja Elmo Lakka.  

Veikkaus keräsi kannustusviestejä Suomen kisajoukkueelle Pariisiin jo Urheilugaalassa tammikuussa. Kevään ja kesän mittaan Veikkauksen henkilökunta ympäri Suomen on kirjoittanut postikortteihin lisää tsemppiviestejä ja fanipostia olympiajoukkueen urheilijoille. Kisojen ennakkosuosikkien nimet ovat saaneet paljon kortteja, mutta suurin osa viesteistä on suunnattu koko Pohjoisen tähdet -joukkueelle. 

Gaalavieraiden kirjoittamien viestien joukosta nousi esiin myös tunnettujen olympiaurheilijoiden viestejä uuden sukupolven urheilijoille:  

– Olette kaikki jo voittajia! Rennolla otteella huippusuoritukseen, viestitti olympiavoittaja Tapio Korjus voittoisalle olympiatiimille osoitetulla kortilla. 

Veikkauksen henkilökunnan viesteistä löytyi myös osuvia kiteytyksiä ja vinkkejä urheilijoille: 

– Kun jotain tahtoo, sen voi saavuttaa, tsemppiä kisoihin, toivottaa Olli 

– Tsemppiä kisoihin! Muistakaa myös levätä, syödä ja nukkua. Kun ylittää itsensä, on jo voittaja, terveisin Adeliina. 

– Veikkaus on ollut Olympiajoukkueen matkassa jo vuosikymmenten ajan. Meidän koko henkilöstö kannustaa Pohjoisen Tähtiä Pariisin kisoissa. Seuraamme myös suomalaisten edesottamuksia ja tunnelmia Pariisista Veikkauksen somekanavissa Instagramissa ja Facebookissa. Luvassa on myös kisojen aikana eksklusiivisia Etuasiakas-arvontoja, kertoo Veikkauksen yhteyspäällikkö Ville Peltoniemi

Luhta Sportswear Company tunnetaan Suomen olympiajoukkueen vaatettajana. Yritys on elänyt urheilijoiden iholla jo paljon ennen kuin joukkueen kokoonpano alkoi hahmottua. Yrityksen yhteinen viesti onkin tukea urheilijoita niin valon kuin varjon hetkinä. 

– Vapaa-ajalla ja edustaessanne kantamienne vaatteiden teemaksi valikoitui ”Valo ja varjo”. Urheilussa voitokkailla hetkillä iloitaan valokeilassa, mutta tiedämme, että teistä jokaisella on takananne valtava määrä kovaa työtä ja varjoisiakin hetkiä. Olette olleet mielessämme päivittäin koko malliston kehitysprosessin ajan – ja olette mielessämme myös Pariisissa! Teidän taidoillanne ja tahdonvoimallamme sekä sillä kuuluisalla suomalaisella sisulla pääsette varmasti pitkälle. Onnea ja menestystä koko Suomen joukkueelle!  

Luhta halusi osallistaa tsemppiviestien kirjoittamiseen paitsi yrityksen henkilökunnan, myös henkilöstön omat perheenjäsenet. Viestejä osoitettiin sekä olympiajoukkueelle että omille suosikkiurheilijoille. Viestejä lähti eri lajien urheilijoille ammunnasta yleisurheiluun. 

Luhtalaisten perheenjäsenistä löytyi alle 10-vuotiaita ampumaharrastajia, jotka kannustivat etenkin Aleksi Leppää 

– Älä tähtää liian kauan, niin ei väsy silmä. Onnea kisoihin! (Voitto, 10) 

– Ei haittaa, vaikka et osuisi. Muista pitää hauskaa! Onnea Olympialaisiin! (Toivo, 8 v) 

Toiseksi luhtalaisten suosikiksi nousi Lahdesta kotoisin oleva painija Arvi Savolainen. 

– Toukokuun karsinnat meni sulta niin hienosti, että en näe mitään estettä ensimmäiselle olympiamitalille. Superpaljon onnea matkaan, toivotetaan yhdessä kannustuskortissa. 

Luhdan henkilökuntaa pyydettiin myös kuvaamaan kannustusvideoita urheilijoille. Videokisan voitti Luhdan retail-tiimi tyylikkäällä ja hauskalla joukkuesuorituksella. 

Luhdan viestintäjohtaja Tarja Malinen kertoo, miksi olympiayhteistyö haluttiin viedä henkilöstötasolle. 

– Halusimme osallistaa Pariisin olympialaisprojektiin omalta osaltamme kaikki luhtalaiset. Toteutimme kevään aikana olympialaisten hengessä muun muassa hyvinvointikampanjan, tiimipäivän aktiviteetin ja keräsimme joukkueelle tsemppiterveisiä videoiden ja postikorttien muodossa. Projektin käytännön työhön osallistuu vain pieni osa meistä, mutta näin kaikki ovat mukana kisahuumassa, Malinen sanoo. 

Lisää sisältöä tähän juttuun liittyvistä aiheista